Gabnai, ZoltánMajor, Krisztina Judit2025-01-142025-01-142024-10-27https://hdl.handle.net/2437/385035A fenntarthatóságra nevelés napjainkban egyre inkább kiemelt téma és nem véletlenül. A jelenlegi környezeti és társadalmi kihívásokkal szembenézve elengedhetetlen, hogy már fiatal korban, az iskolában elkezdjük a tudatos szemlélet kialakítását, illetve felhívjuk a figyelmet a fenntarthatóság fontosságára. A dolgozatban a kutatásom arra irányult, hogy kiderítsem az ökoiskolába járó diákok vagy pedig a normál iskolába járó diákok a környezettudatosabbak. Ehhez egy kérdőívet állítottam össze általam megfogalmazott kérdésekből, amely összesen négy szakaszból állt és öt hipotézisre kerestem a választ. A leíró és következtetési statisztikai elemzéseket az SPSS 17.0 program segítségével végeztem és mivel a mintavétel nem volt reprezentatív, ezért az eredmények és a levont következtetések is csak a vizsgálatba bevont mintára voltak érvényesek. Az elemzések alapján azt vártam, hogy az ökoiskolába járó diákok környezettudatosabbak mint azok, akik hagyományos iskolába járnak. Ezt az eredmények viszont nem igazolták, mind az öt hipotézis megdőlt, amit a minta sajátosságaival lehet magyarázni ezért összességében elmondható, hogy a kétfajta iskolatípus között nem tudtam különbséget tenni, hiszen mind a kettőnél megfigyelhető, hogy a mai középiskolások foglalkoznak a környezetvédelemmel. Az oktatási rendszernek, a pedagógusoknak és a társadalomnak egyaránt fel kell ismerniük, hogy a fenntarthatóságra nevelés hosszú távon nem csupán egy lehetőség, hanem elengedhetetlen feltétele annak, hogy élhető világot hagyjunk a következő generációkra.91hufenntarthatóságoktatáskörnyezettudatosságA környezeti tudatosság vizsgálata a középiskolások körébenThe Examination of Environmental Awareness Among Secondary School StudentsKözgazdaságtudományNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.