Rábai, DávidDeák, István2021-04-232021-04-232021-04-22http://hdl.handle.net/2437/306979Az induktív szemléletű, kis mintavételű, vegyes módszerrel vizsgált tapasztalatokat feldolgozó dolgozat célkitűzése: igazolni, hogy az érzelmi intelligencia mérhető mutatói korrelálnak a szövegértési kompetenciával (különösen) olyan esetben, amikor emberi viszonyokat megjelenítő szépirodalmi művek megértéséről (szövegértés) van szó. Feltételezzük, hogy ennek egyik oka, hogy az irodalmi művek differenciált módszerekkel való közvetítése hozzájárul az érzelmi intelligencia és/vagy az érzelmi kompetenciák (pl. az empátia) növeléséhez/erősítéséhez. Ezzel kölcsönhatásban, a szövegértés, szövegalkotás sikeresebben valósul meg a diákok részéről.116huérzelmi intelligenciaszövegértésMegértés és szövegértésÉrzelmi intelligencia fejlesztése irodalmi művek differenciált módszerekkel való elemzése során, valamint ezek összefüggésének vizsgálata a szövegértési képességekkel a debreceni Tóth Árpád Gimnázium két osztályábanDEENK Témalista::Neveléstudomány