Pálfi, SándorMoldován, Éva2019-03-272019-03-272019-03-26http://hdl.handle.net/2437/264679Szakdolgozatom célja, hogy minőségi szakirodalmi háttérrel és kutatási eredményeim felhasználásával egy olyan értékes információkkal bíró, tudományos megalapozottságú dolgozatot adjak ki kezeim közül, mely érzékelteti, hogy milyen elemi ösztön vezérli a gyermekeket a szeretetnyelvek használatára. Azok közül is reflektálva az érintésnek a szeretetkapcsolatokra gyakorolt hatására. Ez az egyik legelemibb kommunikációs forma, mely a születés óta (sőt már az anyaméhben is) jelen van, s két lélek közötti kapcsolatfelvételre szolgál. Olvasata a gyermekek számára a legérthetőbb közlési mód a szeretetnyelvek közül. Az első életévek tapasztalatai sémákba rendeződve őrződnek meg. Ezek alapján élünk meg helyzeteket felnőtt korunkban is. Mintául az elsődleges (család) és a másodlagos (bölcsőde, óvoda, iskola) szocializációs közegben lévő felnőttek szolgáltatják. Ők példaként járnak elől személyiségükkel, mozdulataikkal, szavaikkal, tevékenységeikkel, reakcióikkal stb. Éppen ezért mérvadó a bölcsődében dolgozó kisgyermeknevelők személyisége, szakképzettsége, hiszen a szülők mellett ők azok, akikre etalonként tekintenek az általuk nevelt gyermekek.58huérintésszeretetnyelvekbölcsődeszocializációA szeretetkapcsolat és az érintések fontossága a bölcsődés korosztályú gyermekek körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány