Laoues-Czimbalmos , NóraFazekas, Evelin2022-10-122022-10-122022-10-12https://hdl.handle.net/2437/337551A szakdolgozat középpontjában a sajátos nevelési igényű és a hátrányos helyzetű tanulók állnak. Ennek a két csoportnak a testnevelés órán történő foglalkozását vezetjük végig az elméleti, törvényi háttérre támaszkodva, melyek fontos alappilléreit képezik a dolgozatnak. Kiemeljük a sport fontos szerepét, pozitív és komplex hatását a tanulók életében. Külön fejezetben van szó a testnevelés óráról annak felépítéséről, adaptálási lehetőségeiről. A kutatás internetes kérdőív segítségével zajlott, melyet gyógypedagógusok és/vagy testnevelő tanárok töltöttek ki. A minta 106 főből tevődik össze, az Észak-Alföldi régióból.59hutestneveléssajátos nevelési igényhátrányos helyzetHátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók foglalkoztatása a testnevelés órákonDEENK Témalista::Neveléstudomány