Murányi, IstvánBíró, Péter2011-05-062011-05-062011-05-052011-05-06http://hdl.handle.net/2437/105901Szakdolgozatomban a magyar középiskolások politikához való viszonyát vizsgáltam annak fényében, hogy hamarosan választásra jogosultak lesznek. A kutatásban résztvevő populációt két fő dimenzió mentén térképeztem fel: az egyik dimenzióban a demokráciához, illetve politikához való viszonyukat vizsgáltam meg, értve ez alatt, hogy milyen képük alakult ki róla, mennyire érdekli őket, mely értékeit tartják fontosnak, illetve, hogy mennyire követik nyomon az eseményeket. A másik dimenzió a témakörben szerzett tényleges tudásukat derítette fel. Arra kerestem a választ, hogy a hamarosan választókorúvá érő fiatalok, fognak e tudni megalapozott, átgondolt döntést hozni, amely mögött tényleges tartalom és tudás van. A szakdolgozatomban az „Iskola és társadalom 2008” kutatás másodelemzését végeztem el. Az elemzés kezdetekor felállított hipotézisem a következő volt: egy már a demokráciában felnövő és szocializálódó fiatal rendelkezik megfelelő tájékozottsággal és mutat olyan fokú érdeklődést a politikai közélet iránt, hogy mire választásra jogosult lesz, felelősségteljes döntést fog tudni hozni. A másodelemzésem során kapott adatok alapján a hipotézisemet cáfolnom kellett, mert várakozásaimmal ellentétben a vizsgált középiskolások ismeretei rendkívül hiányosak mind a pártokat, mind a demokratikus intézmények feladatait illetően, az érdeklődési szintjük, pedig az esetek döntő többségében megreked egy felszínes szinten.49hupolitikaszocializációA magyar középiskolások politikához való viszonyaDEENK Témalista::Társadalomtudományok::Szociológiano_restriction