Czimer, GyörgyiBancsi, Árpád2014-01-072014-01-072013-12-162014-01-07http://hdl.handle.net/2437/177980A mérés- és értékelés sokrétű, szerteágazó téma, amely 1960-as évek óta élénken foglalkoztatja a kutatókat, az iskolai szakembereket és a tanárokat, de közvetve a tanulókat és a szülőket is. Az iskolában megszerzett tudás ellenőrzése, mérése, a tanulók munkájának értékelése és osztályozása számos kérdést és problémát vett fel, amellyel a tanári pályán nap mint nap találkozhat az ember. De éppen ezért, mert gyakori probléma, nem mindig tulajdonítunk neki kellő jelentőséget. Tanári szakdolgozatomban a tanárképzés ötödik félévében az összefüggő egyféléves tanítási gyakorlatom tapasztalatait igyekszem rögzíteni a mérés-értékelés a magyar nyelv és irodalomórákon témaköréhez kapcsolódva. A dolgozat tehát elsősorban módszertani jellegű, hiszen az általam a gyakorlat során a magyar nyelv- és irodalom órákon alkalmazott mérési- és értékelési módszereket mutatom be, kiegészítve saját reflexióimmal. Kulcsszavak: anyanyelv-pedagógia, mérés-értékelés, diagnosztikus értékelés, szummatív értékelés, formatív értékelés, tanulási stílusok, témazáró feladatlap, szavazórendszer, stb.35humérés és értékelésmódszertani dolgozattanári szakdolgozatanyanyelv-pedagógiaMérés- és értékelés a magyar nyelv- és irodalomórákonAz összefüggő egyfélves tanítási gyakorlat tapasztalatainak összefoglalása a mérés és értékelés témakörében (tanári szakdolgozat)DEENK Témalista::Neveléstudománymagyartanítás szakmódszertanatanári szakdolgozatmérés és értékelés