Mező, KatalinMészáros, Katalin2025-06-112025-06-112025-03-27https://hdl.handle.net/2437/391263A dolgozat a kineziológiai módszerek beépítésének lehetőségeit vizsgálja a fejlesztőpedagógiába. Az elméleti részben bemutatásra kerül a kineziológia kialakulása, ágai, hatásrendszere az iskolák tanulók esetében és a kineziológiában használatos fejlesztőgyakorlatok, különös tekintettel a figyelemre és a szorongás oldására. A gyakorlati rész megismertet egy kiscsoportos fejlesztőfoglalkozás tematikájával, melyben a középiskolai felvételire készítettünk fel nyolcadik osztályos tanulókat. Az eredmények alapján érdemes foglalkozni a hagyományos fejlesztőpedagógiai módszerek mellett más, alternatív lehetőségekkel, amelyekkel segítségére lehetünk a gyerekeknek a rájuk nehezedő stresszel való megküzdésben.41huAlternatív fejlesztőmódszerekfigyelemfejlesztésszorongásoldásfejlesztőpedagógiaközépiskolai felvételikineziológiaKineziológiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a fejlesztőpedagógiábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.