Kovács, Karolina EszterSimon, Kata2024-06-202024-06-202024-04-12https://hdl.handle.net/2437/374373Kutatásomban az alternatív pedagógiát vizsgálom, különösképpen a Waldorf-iskolákat. Mindezt az érzelmi intelligencia és az empátia fejlődésére tekintettel. Összehasonlítottam a Waldorf-iskolában és állami iskolába járt fiatal felnőttek körében az érzelmi ntelligencia és empátia skálák eredményét. A kutatáshoz kérdőíves és interjús kutatást is alkalmaztam, utóbbit Waldorf tanárokkal folytattam le. A kérdőíves kutatásban se az érzelmi intelligencia, se az empátia kérdőív nem hozott szignifikáns különbséget. Az interjúk folyamán az derült ki, hogy a tanárok tapasztalatai szerint viszont a Waldorf iskolásoknak magasabb az érzelmi intelligenciája.59huérzelmi intelligencia, waldorf, empátiaA Waldorf-iskola érzelmi intelligencia fejlesztő hatásaPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.