Bíró, ZsoltMercs, Enikő Margit2018-05-102018-05-102018-04-03http://hdl.handle.net/2437/251737Szakdolgozatomban a vizsgálatomat általános- és középiskolai pedagógusok körében végeztem, mivel kíváncsi voltam arra, hogy a nemzetközi szakirodalom által felvázolt összefüggések a magyar pedagógusokra is érvényesek-e. A kutatás során a tanári én-hatékonyság, kollektív tanári én-hatékonyság és érzelmi intelligencia, valamint az iskolai klíma összefüggéseit vizsgáltam. Négy kérdőív segítségével vettem fel az adatokat. Az egyéni tanári én-hatékonyságot az Ohio állami Tanári Én-hatékonyság Skálával, a kollektív én-hatékonyságot a Schwarzer-féle Kollektív Én-hatékonyság Skálával, az érzelmi intelligenciát az Érzelmek Mérése Skálával (AES-HU), az iskolai klímára Tímár-féle Pedagógus Klíma percepció Kérdőívvel mértem.71hutanári én-hatékonyságérzelmi intelligenciaiskolai klímakollektív én-hatékonyságTanári én-hatékonyság az érzelmi intelligencia és az iskolai klíma tekintetébenDEENK Témalista::Pszichológia