Barát-László, Bernadett ErikaLukácsné Ignáth, Ildikó2022-03-312022-03-312022-03-30http://hdl.handle.net/2437/329729A szakdolgozat célja bemutatni, hogyan történik a zenei nevelés a bölcsődék mindennapjaiban. A szakirodalmi áttekintés során bemutatásra kerül Kodály Zoltán zenepedagógiai koncepciója, a zenei nevelés transzferhatása, a gyermekek zenei fejlődése életkoronként, valamint Forrai Katalin munkásságán keresztül a zenei nevelés módszertana. A dolgozat során végzett kutatás azt vizsgálja, hogy a bölcsődei élet mindennapjainak része-e az ének-zene. Feltételezi, hogy a csecsemő- és kisgyermeknevelők rendelkeznek a zenei neveléshez szükséges ismeretanyaggal, hagyományos értékeket képviselő zeneanyaggal dolgoznak, és zenei tevékenységüket hangszerek használatával színesítik. A szakdolgozat hipotézisei kérdőíves módszerrel kerültek vizsgálatra. Az eredmények elemzése során az adatok összehasonlításra kerültek a szakirodalom ajánlásaival. A vizsgálat azt bizonyította, hogy a megkérdezett csecsemő- és kisgyermeknevelők megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a zenei nevelésről és helyes módon alkalmazzák azt a gyakorlatban. A dolgozat javaslatokat fogalmaz meg arra vonatkozóan, hogyan lehet a zenei nevelést még hatékonyabbá tenni a 0-3 éves korú gyermekek körében.52huKodály ZoltánForrai Katalin0-3 éves korosztálybölcsődei nevelészenei nevelésÉnek-zene a bölcsődék mindennapjaibanDEENK Témalista::Neveléstudomány