Varga, ZsuzsannaNémeth, Katalin2024-06-112024-06-112024-05-02https://hdl.handle.net/2437/372377Dolgozatomban az óvodapedagógusi attitűd meghatározó nevelő-, személyiségfejlesztő hatása után kutattam. A dolgozatom célja volt a jelenleg aktívan dolgozó óvodapedagógusok körében információ gyűjtés, "zöld" irányelvek alapján. A kérdőív és az interjú módszert alkalmaztam. A kutatásom célcsoportja aktívan dolgozó óvodapedagógusok voltak. A reflektív válaszokból leginkább a természetismereti, természetvédelmi tudásukkal való elégedettségük és a lehetséges környezeti világgal kapcsolatos képzésen való hajlandóság érdekelt. Továbbá egyfajta képet kaptam a jelenleg folyó környezeti nevelés mibenlétéről, a nevelők hozzáállásáról. Interjút jelenlegi óvodapedagógus hallgatókkal, és jelenleg aktívan dolgozó óvodapedagógusokkal készítettem, akiktől megelégedettségük iránt érdeklődtem az oktatás kapcsán, kifejezetten A külső világ tevékeny megismerését érintve. A dolgozatomban igyekszem rámutatni a pedagógus fundamentális szerepére. A rácsodálkoztatás, gyermek-pedagógus közös rácsodálkozásának kapcsolódása komplex személyiségfejlesztő hatást gyakorol. A fenntarthatóság elvének megéreztetése, a természeti világára óvó-féltő, védelmező szemmel tekintő gyermek a jövőben cselekvő felnőtté válásának iránya mutatkozik meg. A kutatásom végére arra a következtetésre jutottam, hogy fontos lenne az egyetemi szakok közötti összefogás, és a leendő óvodapedagógusok természetvédelmi, természetismereti, ökológiai ismereteinek megalapozása a környezeti nevelés szintjét teljesen új alapokra emelhetné.44hukörnyezeti neveléspedagógusi attitűdÓvodapedagógusok természetszeretetének és - ismeretének hatása a nevelési attitűdreNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.