Szabó, ÁgnesÉsik, Leila Hajnalka2025-06-112025-06-112025-04-06https://hdl.handle.net/2437/391337A szakdolgozat témája az Artikulációs zavarok összefüggése a helyesírással 1. és 2. osztályos korban. A dolgozat célja, hogy rávilágítson az artikulációs zavarok okozta helyesírási problémákra az iskola első két évében, vizsgálva azt, hogy a tanulók írásában milyen szinten tükröződnek a szóban helytelenül használt elemek. A kutatásba két kisvárosi iskolát vontunk be, ahol összesen nyolcvanhat gyermeket vizsgáltunk. A dolgozat célja feltárni, hogy jelen vannak-e, és ha igen, akkor milyen mértékben vannak jelen a vizsgált iskolákban az első és második osztályokban artikulációs zavarral küzdő gyermekek, akinkek az említett akadály által az iskolába lépés után rögtön szembe kell nézni az olvasás-, és írástanulásuk nehezítettségével. Emellett kitér a kutatás arra is, hogy milyen jellegű helyesírási hibák vannak jelen a tanulók munkáiban. Továbbá vizsgálja, hogy ezeknek milyen összefüggései vannak az artikulációs zavarukkal. Felmerült továbbá a vizsgálat kérdéseként az is, hogy az artikulációs zavar súlyossága, kiterjedtsége hogyan befolyásolja-e a gyermekek helyesírási képességeit.37huArtikulációs zavarHelyesírástanulókiskolaArtikulációs zavarok hatása a helyesírásra 1. és 2. osztályos korbanNyelvtudomány::Magyar nyelvtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.