Szabó-Rétháti, CsillaSzaplonczai , Anna2024-06-172024-06-172024-04-09https://hdl.handle.net/2437/372986A dolgozat a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetet vizsgálja, az iskola területén előforduló nehézségekkel és kudarcokkal összevetve. A gondviselők és a gyógypedagógusok szemszögéből kerül feltérképezésre a téma. A dolgozat célja, hogy feltárja az iskola területén tapasztalt elmaradások háttérokait, a minél eredményesebb fejlesztés érdekében. Feltárja, a iskolai sikeresség, kudarcok komponenseit, illetve értelmezését. Az előforduló tanulási problémákra, illetve a beilleszkedési, magatartási nehézségekre keres magyarázatot. Az elemzés során kibontásra kerül a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű családok életszínvonala, illetve lakókörülménye és életminősége. Az ebből adódó, tanulmányokra ható háttérokok kerülnek elemzésre. A hátránykompenzációs lehetőségekre, törekvésekre a dolgozat során választ kapunk.49huhátrányos helyzetiskolai kudarcA hátrányos és halmozottan hátrányos helyzet összefüggése az iskolai nehézségekkel, kudarcokkal, ellensúlyozásuk lehetőségeiNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.