Juhász, CsabaGonosz , János2025-12-122025-12-122025-10-28https://hdl.handle.net/2437/399774A diplomadolgozat a mezőgazdasági ismeretek oktatásának lehetőségeit tárja fel alap, és közép szintű intézményekben. Választásom azért esett erre a témára, mert úgy érzem, hogy több figyelmet kellene fordítani a mezőgazdaság oktatásának fontosságára, fejlesztésére. Megfelelő kutatómunkák felhasználásával további fejlesztési irányok lennének meghatározhatóak. Mindig is érdekelt maga az oktatás háttere, vagyis a színfalak mögötti munka. Már gyermekkorom óta tisztában voltam vele, mint anyai oldalról pedagógus szülői felmenőkkel rendelkező tanuló, hogy bizony egy óra lebonyolítása komoly előkészületeket és felkészültséget igényel a tanári oldalról is. Mindez jelen tanulmányaim megkezdése után ismét bizonyosságot nyert számomra. Igaz, hogy az évek során részben átalakult az iskolai rendszer, változtak a tanítási módszerek, de a lényeg megmaradt, vagyis, hogy egy tanárnak komoly szakmai háttértudással kell rendelkeznie háromféle színtéren: pedagógiailag, oktatás módszertanilag és bizony személyiség ismeretek terén is. Diplomamunkám elkészítése során szeretném megismerni mindazon lehetőségeket, amelyeket az aktuális oktatás során alkalmaznak a mezőgazdasági ismeretek átadásakor és szeretném feltárni azokat a lehetőségeket, amelyek hozzájárulhatnának a megújuláshoz. Ezáltal is vonzóbbá téve a fiatalok számára mind a növénytermesztés, mind pedig az állattenyésztés szakmájának az elsajátítását közép vagy akár felsőfokon.55huMezőgazdasági ismeretek oktatásaiskolarendszertanítási módszerekpedagógiaoktatás módszertanA mezőgazdasági ismeretek oktatásának lehetőségeiNyelvtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.