Pető, IldikóBiró, Barbara2021-04-192021-04-192021-04-18http://hdl.handle.net/2437/306098A szakdolgozat a tanulásban akadályozott gyermekek társas helyzetét vizsgálja többségi általános iskolákban. A dolgozat bemutatja a tanulásban akadályozott és a többségi gyerekek személyiségfejlődését és iskolai képesség struktúráját. Kitér az együttnevelés törvényi hátterére, megvalósulási formáira, illetve sikereire és kudarcaira. A dolgozatban bemutatásra kerül az osztályok szociogramja, amely szemlélteti az osztályközösség kapcsolatrendszerét, illetve a tanulásban akadályozott gyerekek helyét az osztály kapcsolathálójában. A dolgozat célja, hogy feltárja, milyen szerepet töltenek be a többségi általános iskolákban a tanulásban akadályozott tanulók az osztályközösségek életében. A szakdolgozat olyan kérdésekre keresi a választ, hogy hol helyezkednek el a tanulásban akadályozottak az osztály hierarchiájában és milyen kapcsolatokat tudnak kialakítani a többségi tanulókkal.45hutanulásban akadályozottegyüttnevelésAz együttnevelésben résztvevő tanulásban akadályozott gyermekek társas helyzeteDEENK Témalista::Neveléstudomány