Figula, ÁgotaKása, Emese2022-04-222022-04-222022http://hdl.handle.net/2437/331226A dolgozatban egy fejlesztő iskolai kísérlet került bemutatásra, melyben a trigonometria témakörét tanítottuk meg 11. osztályos diákoknak a realisztikus oktatásmódszer segítségével. A kutatás során azt vizsgáltuk, hogy javul-e a diákok teljesítménye illetve motiváltabbá válnak-e a matematikatanulás iránt, ha a tananyagot főként realisztikus feladatokon keresztül tanulják. A dolgozatban bemutatom a realisztikus matematikaoktatási módszert, a Nemzeti alaptanterv trigonometriára vonatkozó fejezeteit és középiskolás tankönyvek trigonometria témakört tárgyaló leckéit. Továbbá leírom a kísérlet folyamatát, és elemzem a diákok munkáit.67hutrigonometriarealisztikus matematikaoktatásiskolai kísérletdidaktikaA trigonometria oktatásának vizsgálata és egy fejlesztő iskolai kísérlet bemutatásaDEENK Témalista::Matematika::GeometriaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.