Fehér, AndrásDévényi, Titanilla Réka2025-06-202025-06-202025-05-12https://hdl.handle.net/2437/393928A dolgozat célja annak vizsgálata, hogy az Anico Kft. számára indokolt és gazdaságilag megalapozott döntés lenne-e belépni a bébiőrök és légzésfigyelők piacára, és ezzel bővíteni a vállalat jelenlegi termékportfólióját. A cég 1991-es alapítása óta meghatározó szereplővé vált a rádiókommunikációs eszközök hazai és nemzetközi piacán, és jelentős szakmai tapasztalattal, megbízható partnerkapcsolatokkal, valamint stabil disztribúciós háttérrel rendelkezik. A dolgozat középpontjában az a kérdés áll, hogy ezek az erőforrások és adottságok elegendő alapot jelentenek-e ahhoz, hogy az Anico sikeresen lépjen be egy új, de növekvő keresletű piacra, amely a gyermekbiztonsági termékeket célozza meg. A dolgozat részletesen elemzi a magyarországi születési statisztikákat, a gyermekvállalási trendeket, valamint a szülők biztonsági és kényelmi elvárásait. A KSH adatai szerint növekedés tapasztalható a születésszámban és csökken a csecsemőhalandóság, ami arra utal, hogy a szülők egyre nagyobb figyelmet fordítanak a gyermekek egészségére és biztonságára – így nő az igény a bébiőrök és légzésfigyelők iránt. Emellett a foglalkoztatási adatok is azt mutatják, hogy sok családban mindkét szülő dolgozik, így a gyermekfelügyeleti eszközök használata még fontosabbá válik. A SWOT-elemzés rávilágít arra, hogy az Anico Kft. erősségei – mint a technológiai háttér, a hosszú távú partnerkapcsolatok, a meglévő logisztikai és értékesítési infrastruktúra – jól kamatoztathatók az új piacon is. A vállalat számára kihívást jelenthet ugyan a piaci verseny, a szabályozási követelmények, illetve az, hogy a bébiőrök piacán eltérő célcsoportot kell megszólítani, mint amit korábban megszokott. Ugyanakkor a meglévő tapasztalatok és az adaptív marketing- és értékesítési stratégia lehetővé teszik, hogy az Anico hatékonyan reagáljon ezekre a kihívásokra. A dolgozat végső megállapítása, hogy az Anico Kft. számára reális és előnyös lehetőség a gyermekbiztonsági eszközök piacára való belépés. A meglévő erőforrások és a piaci igények találkozása olyan stratégiai pontot jelent, amely hosszú távon is növekedési potenciált biztosít a vállalat számára. A siker érdekében azonban szükséges egy célzott marketingstratégia kidolgozása, amely figyelembe veszi az új célcsoport igényeit, a versenytársak jelenlétét, és kihasználja a digitális kommunikáció és az online értékesítési csatornák előnyeit. A termékportfólió bővítése nemcsak a bevételek diverzifikálását eredményezheti, hanem hozzájárulhat a cég innovációs képességének és piaci pozíciójának további erősítéséhez is.29hubébiőrlégzésfigyelőkA bébimonitorok és légzésfigyelők bevezetésének piaci elemzése az ANICO KFT. termékportfóliójábanMarket Analysis of the Introduction of Baby Monitors and Breathing Monitors into the Product Portfolio of ANICO Ltd.Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.