Almássy, ZsuzsannaKovács, Tünde Erzsébet2020-04-202020-04-202020-04http://hdl.handle.net/2437/284117A szakdolgozat az enyhe értelmi fogyatékos gyermeket nevelő édesanyák pszichés terheinek és az elfogadás folyamatának bemutatásával, valamint azok oldásához nyújtott családi, társadalmi, és szociális segítségnyújtás lehetőségeivel és hasznosságával foglalkozik. A vizsgálat célja. hogy összehasonlítsa a családi kapcsolatok, valamint a Korai fejlesztő központok segítségének hatását az anyák szempontjából. Bemutatjuk, hogy a családok és anyák életében, milyen változásokat idéz elő a fogyatékos gyermek születése és melyek azok a megküzdési stratégiák, támogató kapcsolatok, ami gyermekük elfogadását segíthetik. Kutatási eredményekkel alátámasztva ismertetjük, hogy a fogyatékosság tényével való korai szembesülés hogyan hat az anya-gyermek kapcsolatra és a nevelésen keresztül a gyermek személyiségének fejlődésére. A vizsgálat eredményeinek ismeretében javaslatot fogalmazunk meg a sérült gyermeket nevelő édesanyák pszichés terheinek megkönnyítésére és további támogató segítségnyújtási lehetőségek alkalmazására.44huanyai pszichés folyamatokenyhe értelmi fogyatékosságcsaládi rezilienciakorai fejlesztésszociális segítségnyújtásAz enyhe értelmi fogyatékos gyermeket nevelő családok működésében végbemenő változások, az anyák pszichés terheiCsaládi és szociális segítség szerepe, hatása a korai időszakbanDEENK Témalista::Neveléstudomány