Zajácz, GizellaKiss, Nikolett2009-03-252009-03-2520082009-03-25http://hdl.handle.net/2437/80656Dolgozatomban a divat marketingjét meghatározó legfontosabb marketingmix elemekkel, valamint a fogyasztók márkáról alkotott elképzeléseivel, márkahűségükkel foglalkoztam. Ezen kívül ismertettem a témához kapcsolódó legfontosabb fogalmakat, kérdésköröket. A dolgozat első részében a marketing fejlődését, elméletét illetve a marketing legfontosabb eszközeit vizsgáltam. Megállapítottam, hogy a marketing fejlődése rendkívül nagy múltra tekint vissza, hiszen már az árutermelés kezdetén megjelent. A fejlődés négy időbeli szakaszra osztható, melynek során a marketing mindig újabb változást eredményezett. De ennek ellenére a marketingnek mégsem született meg a „tökéletes” definíciója, hiszen olyan sok jelentéssel bír. A marketing rendkívül gazdag eszközrendszerrel bír. Fogyasztóorientációja nyilvánvalóvá teszi, hogy a piaci tevékenység középpontjában a vevő áll, akinek szükségletei befolyásolják, hogy milyen terméket tervezzünk, milyen áron kínáljuk, hol értékesítjük, és ezt mely promóciós elemekkel tesszük. Ezeket a tényezőket gyűjtőnéven marketingmixnek nevezzük, melynek elemeiről, a 4P-ről szintén tettem említést a dolgozatomban. A második részben beszéltem a divat történetéről, majd konkrétan annak marketingjéről, a már említett marketingmixen keresztül.58 p.humarketingdivatmárkadivatmarketingDivatmarketingFashionmarketingDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing