Harangi, BalázsSzilágyi, Tibor Ábel2025-02-222025-02-222024-11-20https://hdl.handle.net/2437/387459A szakdolgozatomban egy 2D-s platformer játékot fejlesztettem Godot motor segítségével, amiben egy mesterséges intelligencia alapú ágens irányítja az egyik karaktert, a másikat pedig egy ember. Az ágens egy Q-learning algoritmus, ami a megerősítéses tanulás egyik alapvető megközelítése. Sok próbálkozásom ellenére az algoritmust és a játék minden elemét a Godoton belüli funkciók és lehetőségek használatával készítettem el, valamint a Godot saját programozási nyelvét használtam, a GDScriptet. A szakdolgozatomban magába foglalja azt, hogy hogyan működik a Q-tanulás és hogy én hogyan implementáltam a játékomba, emellett azt is, hogy maga a Godot fejlesztési környezet, hogyan működik. Valamint a szakdolgozatomban szerepel az összes tudnivaló a játékról, hogy milyen funkciók vannak benne és hogy azokat én milyen módszerrel csináltam meg.49huMesterséges intelligenciajátékfejlesztésGodotMesterséges intelligencia alapú ágens fejlesztése játékokhozInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.