Bakosné Kiss, Virág ÁgnesTörök, Barbara2025-01-132025-01-132024-10-29https://hdl.handle.net/2437/384837A fenntarthatóság témaköre napjainkra széles körben elterjedt, felmerül azonban a kérdés, hogy megfelelően eléri-e a lakosságot, és képes-e környezettudatos cselekvésre ösztönözni az embereket. Dolgozatomban megvizsgáltam a kitöltők környezettudatos attitűdjeit, a zöld reklámmal kapcsolatos véleményeiket, az eredményeken pedig faktor- és klaszterelemzést végeztem. Emellett szemkamerás kutatás keretében hasonlítottam össze környezetvédelemmel kapcsolatos reklámképeket, hogy felmérjem, milyen képi elemek és üzenetek hatásosabbak a résztvevők esetében. Az eredményekből kiderült, hogy a kitöltők nagyobb bizalommal fordulnak a zöld reklámok felé, mint a hagyományos hirdetésekhez. A szemkamerás kutatás pedig rávilágított, hogy a gyerekeket, állatokat megjelenítő képrészletekre nagyobb figyelem irányul, mint a természeti elemekre. A kvantitatív és kvalitatív eredmények összehasonlításával emellett arra a következtetésre jutottam, hogy a kitöltők, bár hatékonyabbnak tartják a negatív üzenetet, szívesebben találkoznának pozitív üzenetű zöld reklámokkal.87hufenntarthatóság, szemkamera, klaszterelemzés, faktorelemzés, zöld reklámHogyan kommunikáljunk zölden és meggyőzően? Reklámozási stratégiák a fenntarthatóságbanKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.