Bujdosóné Papp, AndreaAdománné Griffaton, Emese2020-04-242020-04-242020-04-24http://hdl.handle.net/2437/284568A szakdolgozat vizsgálja az anyanyelvi nevelés fontosságát, anyanyelvi játékok szükségességét, a vizuális nevelés és anyanyelvi nevelés szoros kapcsolatát. A mindennapi óvodai élethelyzetben és csoport helyzeteket túl, a kézműves tevékenység is olyan színtér, amely szélesíti a gyermekek kommunikációs lehetőségeit, szociális kapcsolatait, pozitívan hat a beszédfejlődésre, segíti az önkifejezés, beszédproduktum kialakulását. A szakdolgozat célja az óvodáskorú gyermekek nyelvi kommunikációs nevelésének elméleti alapjainak összegyűjtése. Továbbá fontos részként jelenik meg milyen nyelvi kommunikációs fejlesztési lehetőségek találhatók a kézműves tehetségműhely foglalkozásain. A műhelybe járó gyermekek anyanyelvi képességeinek fél éves fejlesztési programja kerül bemutatásra. Megjelenik a tehetséggondozás, a tehetséggondozó program bemutatása, tehetségbeválogatással kapcsolatos elméleti alapok, melyek fontos mutatói a tehetséggondozásnak.30hubeszédfejlődésanyanyelvi nevelésvizuális neveléstehetséggondozásA nyelvi-kommunikációs képességek fejlesztésének lehetőségei a Szivárvány-kezek óvodai kézműves tehetséggondozó műhely munkájábanDEENK Témalista::Neveléstudomány