Buri, Zsolt2024-07-222024-07-222023-04-10International Journal of Engineering and Management Sciences, Évf. 7 szám 4 (2022) , 1-16https://hdl.handle.net/2437/376126In our study, we provided a comparison of four robot arms used in industry to determine  the most suitable model to adopt in university education. We investigated robot arms from the following manufacturers: ABB, Kuka, Universal Robots, and Techman Robot. The multi-criteria system was grounded on the important factor and experience. Following this, each aspect was ranked using the Analytical Hierarchy Process (AHP) method. In addition, the order among the four alternatives was established by using the Kesselring method. The present study describes a selection method for industrial robots in the academic area.Az alábbi tanulmány négy, az iparban elterjedt robotkar összehasonlítását mutatja be olyan szempontból, hogy az egyetemi oktatásba melyik modell adaptálható a legmegfelelőbben. Az összehasonlító esettanulmány a következő gyártók robotkarjait veszi figyelembe: ABB, Kuka, Universal Robots, Techman Robot. Az összehasonlítás kritériumait a fontossági tényező és a tapasztalatok alapján határoztuk meg. Ezután  a kritériumokat az Analitycal Hierarchy Process (AHP) módszer segítségével rangsoroltuk. A négy alternatíva közötti sorrendet a Kesselring módszer segítségével állítottuk fel. A vizsgálat egy kiválasztási módszert mutat be az ipari robotok területén az egyetemi oktatás szemszögéből.  application/pdfrobotizationKesselring-methodIndustry automationAHP-methodIndustry 4.0robotizációKesselring-módszeripati automatizációAHP-módszerIpar 4.0Kollaboratív robotok összehasonlító elemzésefolyóiratcikkOpen AccessZsolt Burihttps://doi.org/10.21791/IJEMS.2022.4.1.International Journal of Engineering and Management Sciences472498-700X