Mező, KatalinSzabó, Sándorné2023-03-312023-03-312023-03-30https://hdl.handle.net/2437/348695Kutatásunk a gondolkodási képességek vizsgálatára irányult a 2022/23 –as tanév elsőfélévében. A kutatás bemutatásának elméleti keretét képezte a dolgozat első, nagy terjedelmű fejezete, erre építettük az empirikus vizsgálatunkat. Az elméleti keretben részletesen foglalkoztunk középiskolákban is eredményesen alkalmazhatókonstruktív pedagógia módszerek bemutatásával, különös tekintettel a Komplex Instrukciós Programba rejlő fejlesztési lehetőségekkel.A felmérés fókuszában a gondolkodási műveletek közül az analízis, szintézis, osztályozás, csoportosítás, analógiák alkotása, összehasonlítás, sorképzés és a következtetés állt.69hugondolkodásgondolkodási képességserdülőkorA gondolkodásii képességek fejlesztéseA gondolkodási képességek pedagógiai vizsgálata a középiskolábanDEENK Témalista::Pszichológia