Marczin, TamásErdei, Tamás Szilárd2025-01-152025-01-152024-10-30https://hdl.handle.net/2437/385301A szakdolgozat átfogóan elemzi az e-kereskedelem és a hagyományos vásárlási szokások különbségeit és összefonódását Magyarországon és nemzetközi viszonylatban. A szekunder és primer kutatás alapján feltárja, hogy az online vásárlás egyre népszerűbbé válik, különösen a fiatalabb generációk körében, akik a kényelmet és az ár-összehasonlítás egyszerűségét helyezik előtérbe. Ezzel szemben a hagyományos vásárlási formák az idősebb generációk számára továbbra is értékesek, mivel lehetőséget biztosítanak a termékek fizikai megtekintésére és az azonnali elérhetőségre. A fenntarthatóság kérdése szintén jelentős szerepet kapott a kutatásban, rávilágítva arra, hogy a környezetbarát csomagolás és az alacsony szénlábnyomú szállítás iránti érdeklődés főként a fiatalabb, környezettudatos fogyasztók körében erősödik. A dolgozat végül arra a következtetésre jut, hogy az e-kereskedelem fejlődése fontos, ugyanakkor a hagyományos bolti vásárlás jelentősége is megmarad, főként a személyes élmény miatt.54huHagyományosE-kereskedelemvásárlási szokásokAz e-kereskedelmi szokások és trendek a hagyományos vásárlással szembenE-commerce habits and trends compared to tradicional shoppingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.