Polonyi, Tünde ÉvaVágner, Anita Diána2025-06-242025-06-242025https://hdl.handle.net/2437/394432Kutatásomban azt vizsgáltam, hogy a középiskolások angol nyelvnek való kitettsége (például: zenék hallgatása, videók és sorozatok nézése, játékosan nyelvet tanító appok használata, és az angol nyelven történő kommunikáció gyakorisága) hogyan függ össze nyelvtanulási motivációjukkal. A kérdőívet 151 fő, 14 és 20 éves kor közötti, különböző középiskolatípusokban tanuló diák töltötte ki. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a mindennapi autentikus idegennyelv-használat jelentősen befolyásolja a korosztály motivációját a nyelvtanulás iránt, illetve pozitív hatást gyakorol az ( érdemjegyekben mért) idegennyelvi teljesítményükre is.40humotiváció, nyelvtanulás, puszta kitettségAz angol nyelvnek való kitettség mértéke, és a nyelvtanulási motiváció összefüggéseiThe relationship between the extent of exposure to the English language and English learning motivationPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.