Molnár, AdriennKiss , Dóra Vivien2025-01-172025-01-172024-05-17https://hdl.handle.net/2437/385458Dolgozatom célja volt, hogy megismerjük a középiskolás korosztály karaktererősségeit és összevessük azt a szubjektív jóllétükkel, a rezilienciával és az énhatékonysággal. Hazánkban eddig kevés kutatás irányult a karaktererősségek felmérésére a serdülő korosztályban. Műhelymunkámban azt vizsgáltam, hogy milyen karaktererősség mintázatok jellemzik a középiskolás korosztályt és az egyes karaktererősségek milyen más pozitív pszichológiai faktorokkal vannak összefüggésben. Összességében a vizsgálati eredmények meggyőzően bizonyították, hogy a karaktererősségek pozitív kapcsolatot mutatnak a szubjektív jólléttel, valamint a rezilienciával és az énhatékonysággal is. A karaktererősségek fejlesztése növelheti a boldogságot, a szubjektív jóllétet, a stresszel való megküzdés képességét, az ellenállóképességet, javíthatja az iskolai teljesítményt és az énhatékonyságot. Iskolában való alkalmazásuk különösen fontos, hiszen az iskola az a környezet a gyermekek számára, ahol megalapozzák a jövőjüket, a tanuláshoz, munkához való hozzáállásukat, valamint a tanulás mellett jelentős szerepe van a kortársakkal és a felnőttekkel való kapcsolatok kialakításának is.72hukaraktererősség; szubjektív jóllét; reziliencia; énhatékonyságA karaktererősségek felmérése, és a szubjektív jólléttel, a rezilienciával és az énhatékonysággal való kapcsolata a középiskolás korosztálybanPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.