Balogh, LászlóKissné Veréb, Erna Katalin2015-05-052015-05-052015-03-29http://hdl.handle.net/2437/2119684. évfolyamos osztályomban elkezdtük a Sakkpalota programot. Év elején és év végén felvettem a Kognitív Profil Tesztet a saját osztályomban és egy kontroll osztályban is. A célom az volt, hogy a gyakorlati tapasztalatok és a megfigyelhető hatások mellett rendelkezésemre álljon egy adatsor arra vonatkozóan, hogy a tanév során milyen változást értünk el a Sakkpalota programmal a kognitív területeken. A bemutatott mérési adatok és a személyes tapasztalatok megfelelnek az elvárásoknak. A gyerekek fejlődése egy olyan hatékony, kiegyensúlyozott fejlesztés eredménye, aminek sikerült az erős oldalakat megtámogatni és a gyengébb területeket pedig felzárkóztatni. Éppen ezért igazoltnak látom, hogy a Sakkpalota alkalmazása a mindennapos oktatás során pozitív hatással van a tanulókra és a kognitív folyamatok fejlődésére is.58husakksakkpalotaPolgár Judittehetséggondozáskognitív profilA sakk mint oktatási eszközA „Sakkpalota” program gyakorlati alkalmazásaDEENK Témalista::Pszichológia::Pedagógiai pszichológia