Németh, Nóra VeronikaBuczkóné Rangoni, Claudia2015-06-032015-06-032015-05-30http://hdl.handle.net/2437/213899Dolgozatomban az Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) működését mutatom be. Elsődleges célom, hogy rávilágítsak az aktuális helyzetére és azokra a tapasztalatokra, melyek a közösségi szolgálat bevezetésével jártak együtt az elmúlt két-három évben a magyar köznevelési intézményekben. Az IKSZ-ről szerzett tapasztalataimat elméleti és gyakorlati oldalról is megközelítem. Az elméleti részben kitérek a törvényi háttérre, a fogalmak tisztázására, bemutatom a főbb önkéntes programokat a világban, rámutatok a bevezetéskor tapasztalt kezdeti társadalmi ellenérzésekre. A vizsgálati fejezetben az országos adatok mellett bemutatom a Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium Iskolai Közösségi Szolgálathoz kapcsolódó eredményeit, eddigi gyakorlatát. A dolgozat segítségével megismerhetjük a közösségi szolgálattal kapcsolatos iskolai rendszert és azokat a vezetői problémákat, vezető koordinátori feladatokat, melyek a szolgálati tevékenység bevezetésével előtérbe kerültek.86huIskolai közösségi szolgálat (IKSZ)service learningreflexióSWOT-analízisAz Iskolai Közösségi Szolgálat (IKSZ) - Service Learning szerepe a magyar közoktatásbanSikerek és kihívások a Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium service learning bevezetésében különös tekintettel a vezető koordinátor személyén keresztülDEENK Témalista::Neveléstudomány