Lovas Kiss, AntalKardos, Dorina2025-06-122025-06-122025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391610Szakdolgozatomban az állatasszisztáció lehetőségéről írok, a vizsgálatom pedig kifejezetten a kutyával végzett logopédiai foglalkozásokra irányul. Történeti áttekintést adok, bemutatom az állatasszisztáció típusait és hatásait, illetve azt, hogy milyen különböző állatokkal végezhető. Vizsgálatom célja, a kutyával végzett terápia hatása a logopédiai foglalkozásokon óvodás illetve kisiskolás korban. Jövőbeli munkámat segítve, szeretném megtudni más logopédusok, illetve felvezetők véleményét a kutyával végzett logopédiai foglalkozásokról. Az interjúk elemzése alapján az állatasszisztált terápiák elfogadottsága folyamatosan növekszik Magyarországon. Az interjúk rámutatnak arra, hogy az állatasszisztált terápiák – különösen a kutyaterápia – rendkívül hatékony eszközt jelent a logopédiai fejlesztésben és a tanulásban akadályozott gyermekek támogatásában is.41huállatasszisztációkutyalogopédiai foglalkozásAz állatasszisztáció lehetőségei a gyógypedagógiábanThe possibilities of animal assistance in special educationTársadalomtudományok::Kultúrális antropológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.