Őrsi, BalázsRabóczki, Gréta2024-06-202024-06-202024https://hdl.handle.net/2437/374369Modern társadalmunkban a digitális eszközök teljeskörű használata miatt fontos megvizsgálnunk azt, milyen témák és ideológiák jelennek meg a média képernyőin, ugyanis ezek nagymértékben befolyásolhatják gondolatainkat és világlátásunkat. A digitális médiák közül a videójátékok kiemelkedő népszerűségnek örvendenek, ezért vizsgálatuk elengedhetetlen. Vizsgálatomban régimódi és modern szexizmus (Swim és mtsai, 1995) eszmerendszereit vetem össze a jelenleg népszerű videójátékokban megjelenő női karakterek reprezentációival. Arra keresem a választ, hogy a szexista ideológiákkal való egyetértés milyen mértékben befolyásolja a női karakterek fizikai tulajdonságainak, személyiségének, és a játék történetében elfoglalt szerepének észleletét. Kitérek az egyes szereplőkről kialakult vélemény és a szimpátia kérdésköreire is. Eredményeim szerint a szexista nézetek és a videójátékokban fellelhető női karakterekről kialakított vélemény összefüggései nem egyértelműek és további vizsgálatok elvégzése szükséges. Azt viszont sikerült bebizonyítanom, hogy a jelenleg népszerű videójátékokban fellelhető női reprezentációk eltérnek a tradicionális nemi szerepekől.51huszexizmusvideójátékoknemi szerepeknemi sztereotípiáknemi reprezentációkVideójátékokban megjelenő női nemi reprezentációk és szexizmus kapcsolataPszichológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.