Fehér, AndrásJármi, László2021-10-222021-10-222021-10-22http://hdl.handle.net/2437/323353Napjainkban sokszor találkozunk az e-sporttal, mint kifejezéssel, ami egyben robbanásszerűen növekvő iparág is. Sikerét persze a következő tényezők befolyásolták: köszöntheti az internet forradalomnak, az Y és Z generáció egyre nagyobb térhódításának és az okos eszközök mindennapos használatának és utoljára, de nem utolsósorban az online média platformoknak. Szakdolgozati kutatásomban bemutatom az e-sportot, mint globális jelenséget megismertetem rendszerét, sikerességét feltérképezem, továbbá az offline és online elérhető források felhasználásával bemutatom hogyan jutott ide az e-sport. Ezek segítségével kaptam támpontot kutatási kérdések megfogalmazására. Adatgyűjtés során a marketingkutatás szekunder és primer (netnográfiai megfigyelés és szakértői interjú és kérdíves megkérdezés) módszerét alkalmaztam. Felvilágosítást nyertem, hogy a mai generáció hogyan vélekedik az e-sportok terén. Megfigyelésem során azt tapasztaltam van érdeklődési igény az ilyen fajta „sportra”. Az utóbbi egy évtizedben szemünk láttára lett kihívója az offline sportoknak az e-sport a nézettség és a sportok valós űzése terén egyaránt. Rohamosan nő az e-sport fogyasztók tábora. Úgy gondolom, globális értelemben egy olyan jövőbe mutató sportágról van szó, amely egyre komolyabb gazdasági kihívásokkal és finanszírozással rendelkezik szervezeti szinteken.65hue-sportfogyasztási szokásokrendszeronline-médiaAz e-sport rendszere és e-sport fogyasztási szokásokThe system of e-sports and e-sports consumer habitsDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Marketing