Kovács, Karolina EszterFriedrich, Aliz Tünde2022-05-032022-05-032022-04-04http://hdl.handle.net/2437/332183Dolgozatom témája a mediáció, azaz az egyezségteremtés. A szakirodalmi áttekintéssel az iskolai használhatóságát jártam körbe. Vizsgálatomban pedig arra voltam kíváncsi, hogy milyen konfliktukezelési stratégia jellemzi azokat az embereket, akik nyitottak egy iskolai keretek között létrehozott mediáción való részvételre. Érdekelt az is, hogy milyen egyéb tényezők szükségesek ahhoz, hogy valaki elmenjen egy ilyen típusú ülésre. Az eredményeim egy része arra enged következtetni, hogy a módszer kevéssé ismert, más része pedig további vizsgálódásra ösztönöz. Megállapítható, hogy a mediáció népszerűsítése, a technika megismertetése pedagógusok és a diákok körében történő oktatása hosszútávú pozitív hatású.56hukonfliktuskezelésmediációmediáció az iskolábanMediáció az iskolában A mediáció igénybevételének hajlandósága a konfliktuskezelési stratégiákkal összefüggésbenA neurofeedback használhatóságának vizsgálata speciális igényű gyermekek esetébenA neurotipikus és az ADHD-val élő gyermekek személyiségjegyeinek összehasonlításaA mediáció, mint a személyközi konfliktusok eredményes megoldásának eszközeDEENK Témalista::Pszichológia