Galán, AnitaBalogh, Erika2019-11-042019-11-042019-11-03http://hdl.handle.net/2437/275624A dolgozatomban bemutatom Hajdúsámsont röviden, az iskolát, annak kapcsolatrendszerét, működési egységét, személyi-tárgyi feltételeit, fő szakmai feladatait. Azt is fontosnak tartom, hogy beszéljek általánosságban a roma gyerekek iskolai helyzetéről, hogy általános képet kapjunk az ezt a tárgykört érintő legfontosabb tényezőkről, befolyásoló körülményekről. Azt is kiemelten kezeltem, hogy bemutassak minden olyan jó gyakorlatot, programot, módszert, amelyet alkalmaznak, illetve amelyet nem alkalmaznak az iskolában, de más oktatási intézményekben alkalmaznak, és hatékonyak, eredményesek. Az előbb felsoroltak előtt véleményem szerint fontos bemutatni az első körben tisztázandó dolgokat, mint a cigánygyerekek szociális helyzetét általánosságban. Ezen kívül minden olyan iskolában működős tanulókat ösztönző segítő programot bemutatok, amelyet alkalmaznak az iskolában, illetve azt rendkívül fontosnak tartottam, hogy a tanárok, és igazgatók milyen problémákkal szembesülnek helyi szinten, illetve milyen kialakult véleményük van a cigány tanulókkal kapcsolatban. A diplomamunkámban megvilágosítást nyert problémákra alkalmazott módszereket, és programokat mutatom be, illetve a kutatásom legfőbb célja azon módszerek, programok felkutatása, bemutatása, amelyet más iskolában alkalmaznak, és vannak pozitív hatásai, vagy eredményesek, ilyen például a szociális tanulás, a gamifikáció (játékosítás), és az élménypedagógia, amely bevezetésével véleményem szerint változást lehet elérni.59huHajdúsámsonroma gyerekekszocializációA roma gyerekek kitörési lehetőségei HajdúsámsonbanThe gypsy childrens development opportunities in HajdúsámsonDEENK Témalista::Társadalomtudományok