Rácz, AnettZilizi, Gergő2019-04-302019-04-302019-04-30http://hdl.handle.net/2437/266509Célkitűzés egy olyan virtuális valóság (VR) technológiával támogatott építészeti alkalmazás prototípusának elkészítése volt, mely lehetővé teszi egy épülő, vagy csak tervben létező épület virtuális bejárását. A program elsődleges célja az építészeti tervek életszerű prezentálásának segítése, a tervmódosítások virtuális környezetben történő valós idejű nyomonkövetése. A tervezett munkához megkaptam a Plan-Art ’94 Építőipari és tervező BT-től egy családi ház teljes tervdokumentációját. Első lépésként felépítettem egy 3Ds modellt Blender környezetben, kifejezetten ügyelve a későbbi erőforrásigény jelentős redukálására. Ez kulcsfontosságú a VR alkalmazások terén a zökkenőmentes felhasználói élmény biztosítása miatt. Az elkészült modellt átültettem Unreal Engine-be, ahol a program szerkezetét úgy alakítottam ki, hogy az a későbbiekben könnyen használható legyen más épülettervek befogadására is. Elkészítettem az enteriőr bemutatására szolgáló modulokat. A program beépítendő funkcióinak meghatározásában a piacon jelen lévő hasonló alkalmazások által kínált lehetőségeket és a szakmabeliek véleményét vettem alapul.38huVRARVirtuális ValóságÉpítészetLakberendezésVR és AR technológiák építészeti alkalmazásaiVR and AR technology in architectureDEENK Témalista::Informatika