Nagy, ÉvaKovács, Evelin2025-12-012025-12-012025-11-26https://hdl.handle.net/2437/399303A város olvasása – Élménypedagógiai megoldások az épített örökség bemutatására a közoktatásban c. szakdolgozat egy módszertani ajánlást kínál a középiskolás korosztály szemléletformálásának céljából. A dolgozatban a kutatási kérdés tisztázását követően egy intézménytörténeti háttér segítségével ismerhetjük meg az építészet, illetve műemlékvédelem népszerűsítésének történetét a 19. századtól kezdve napjainkig áttekintve. Mindemellett a magyarországi építészeti közgyűjtemények is bemutatásra kerülnek. A módszertan hátterét szekunder kutatási eredmények támogatták múzeum- és művészetpedagógia területén tevékenykedő szakemberekkel készített interjúk formájában. Az elkészült kurzus tartalmi elemei egy építészeti szakgyűjteményben nyilvántartott gyűjteményi forrásanyagokra alapszanak, amelyeket építészeti- és alaktani ismeretek, illetve gyakorlati alkalmak egészítenek ki, megcélozva a vizsgált korosztály téma kapcsán kialakuló szemléletformálását.31huépítészet, múzeumpedagógia, múzeum, műemlék, élménypedagógia, közgyűjteményA város olvasásaÉlménypedagógiai megoldások az épített örökség bemutatására a közoktatásbanKultúratudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.