Kerekes, NoémiGondor, Fanni2020-05-252020-05-252020-04-26http://hdl.handle.net/2437/288368A dolgozat célja, hogy bemutassa a hirdetések és reklámok fejlődéstörténetét, majd a kapitalizmussal globalizálódó, a pszichológiai és manipulációs alapokra fektetett marketing világának működését. A mai ember életének szerves részét képezik a reklámok. A pszichológia és szociológia empirikus vizsgálatainak gyakori témája, vajon milyen hatást gyakorolt az emberi fejlődésre, a fogyasztóvá válásra a reklámok jelenléte. Olyan neves gondolkodók foglalkoztak ezzel a témakörrel, mint Émile Durkheim, Vance Packard, Pierre Bourdieu, Sigmund Freud, Edward Bernays és Manfred Prisching. Gondolataimat elsősorban az ő munkáikra hagyatkozva, másodelemzésként szeretném prezentálni. A szakdolgozatom egyik célja volt, hogy feltárja a reklámszakma mindent átívelő térhódításának körülményeit, ezáltal rávezetve az olvasót arra, hogy a fogyasztói társadalom szinte minden időszakában a reklámok elsődleges célja a befolyásolás, a manipuláció volt. A bemutatott modellek, befolyásolási technikák és történelmi események mind abba az irányba mutatnak, hogy a reklámok igen nagy hatást gyakorolnak az emberre.41hureklámpszichológiatömegmanipulációfogyasztói társadalommeggyőzésPszichoanalízis és tömegmanipuláció a fogyasztói társadalombanDEENK Témalista::Társadalomtudományok