Bujdosóné Papp, AndreaVirág, Mária Anikó2020-04-232020-04-232020-04-23http://hdl.handle.net/2437/284434A szakdolgozatban az óvoda kerül előtérbe, mint az anyanyelvi nevelés fontos színtere, hiszen az mind elméletben, mind gyakorlatban kiemelt feladata az óvodai nevelésnek.A gyermekek beszédészlelésében, beszédmegértésében és beszédprodukciójában egyre komolyabb elmaradások, zavarok tapasztalhatók. Az utóbbi benyomások szerint a ma óvodás gyermekek közül sokan nehezebben értik a közléseket, szegényesebb szókinccsel rendelkeznek, hangképzésük és ejtésük, beszédprodukciójuk téves, hibás. Nem elég a spontán, természetesen zajló beszédelsajátítás és fejlődés, mind több és több gyermek szorul fejlesztésre, amikor is tervszerűen, célok és feladatok meghatározásával kell anyanyelvi képességeiket formálni, erősíteni. Amennyiben az anyanyelvi nevelésből, mint nagy egészből egy részt akarunk vizsgálni, rendkívül nagy elmaradás tapasztalható a beszédészlelés, ezen belül a beszédhanghallás, hallási differenciálás terén. A szakdolgozat azt vizsgálja, hogy használnak-e az óvodapedagógusok játékeszközöket, illetve milyen játékeszközt használnak a beszédhanghallás, hallási differenciálás fejlesztése terén? Szükség van-e, egy 3-6 éves korosztálynak való, használható játékeszköz gyűjtemény összeállítására, mely játékeszközök célzottan és változatos módon aktivizálják a gyermekeket,és a beszédhanghallás, hallási differenciálás fejlesztésére irányulnak.36 oldalhubeszédfejlesztéshallási differenciálásjátékeszközóvodai nevelés"Hangolódó" - Az auditív differenciálási képesség fejlesztési lehetőségei az óvodában, játékeszközök segítségévelDEENK Témalista::Neveléstudomány