Pálfi, SándorTerjékné Szűcs, Tímea2017-04-032017-04-032017-04-03http://hdl.handle.net/2437/236367A 2011-ben kiadott köznevelési törvény megjelenése komoly változásokat jelentett a pedagógusok életében. A változás egyik jelentős eleme az előmeneteli rendszer megjelenése, amelyben hangsúlyozottá válik a külső szakmai ellenőrzés és a pedagógusok minősítésének szerepe. Körvonalazom az előmeneteli rendszer - életpályamodell tekintetében, a minőségi oktatást befolyásoló tényezőket, a minőségközpontú fejlődés fontosságát az oktatáspolitikában, az óvodai nevelésben, a minősült óvodapedagógusok körében. A folyamatban részt vett kollégák tapasztalatait felhasználva a pedagógusok teljesítménymotivációját,a rendszer ösztönző hatását, az egyéni és intézményi hatékonysági tényezőket, az eredmények változását vizsgálom.Elemzésre kerül az előmeneteli rendszer, valamint a folyamatban résztvevő szakértők attitűdjeinek szerepe,fontossága.46huéletpályamodellintézmény önértékeléspedagógiai- szakmai ellenőrzéspedagógusok minősítési rendszereAz előmeneteli rendszer és hatásaiDEENK Témalista::Neveléstudomány