Hlavacska, AndrásKormány, Péter2025-06-302025-06-302025https://hdl.handle.net/2437/395008A záródolgozatomban elsősorban a játékosok által létrehozott avatárok, illetve karakterek készítésének lehetőségeit, a velük történő azonosulási szinteket, valamint a Bartle-modell a World of Warcraftban történő alkalmazhatóságát vizsgáltam. A dolgozat első felében ismertettem az avatárok és karakterek fogalmait, egy karakter létrehozásának lehetőségeit, az immerzió fogalmát, a Bartle-modellt, valamint az avatárokhoz való hozzáállás feltételeit és annak fajtáit. A dolgozatban a karakterkreációval és annak lehetőségeivel, illetve hiányosságaival kezdve eljutottam a Bartle-modellig, melyben a négy meghatározott játékostípus elemzése után még három másikat határoztam meg.27huKarakterAvatárBartle-modellÉn, az avatárA World of Warcraft című videójáték karakterei és avatárjaiTársadalomtudományok::SzociológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.