Balázs-Földi, EmeseTar, Boglárka2021-10-182021-10-182021-10-15http://hdl.handle.net/2437/322944A szakdolgozat témája a köznevelésben dolgozók, fogyatékossággal élő munkavállalókkal kapcsolatos attitűdjeinek megismerésére, illetve a pedagógus és a gyógypedagógus végzettséggel rendelkezők attitűdjeiben mutatkozó különbségek feltárására irányul. Fontos társadalmi cél, hogy a fogyatékossággal élő munkaképes személyek foglalkoztatása minél nagyobb mértékben valósuljon meg. Ez nem könnyű feladat számukra, mert bár jogilag számos segítséget kapnak, a munkaadók és a nem fogyatékossággal élő munkavállalók, nem, vagy csak mérsékelten segítik a társadalmi integrációt. Ebbe a folyamatba kapcsolódhatnak be a gyógypedagógusok, hiszen tevékenységükkel sokat segíthetnek a stigmák levetésén, azzal, hogy kapocsként működhetnek közre a munkavállalók és a munkaadók közötti párbeszéd kialakításában, mert nem csak társadalmi, de nagyfokú munkaadói szemléletformálásra is szükség van. A téma szakmai szempontból azért fontos, mert a gyógypedagógus pályához szükséges a fogyatékossággal élő gyermekek irányába mutatott nagyfokú elfogadás, empátia és tolerancia, de kérdésként merül fel, hogy vajon, ez abban az esetben is megnyilvánul, amikor kollégaként jelenik meg a fogyatékossággal élő személy? A témakör mélyebb feltárása érdekében önálló, primer kutatás keretében vizsgáljuk, hogy a Hajdúszoboszlón és Debrecenben, pedagógus és gyógypedagógus munkakört betöltők milyen attitűddel viszonyulnak a fogyatékossággal élő munkavállalókhoz. Kutatásunk annak feltárása is irányul, hogy az attitűdökre hatást gyakorol-e a fogyatékossággal élő emberekkel való személyes kapcsolat, tapasztalat.47humunkavállalómunkaképességinklúzióA fogyatékossággal élő munkavállalók elfogadása a pedagógusok és a gyógypedagógia területén dolgozók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány