Boda, IstvánBorbély, Zoltán2007-03-212007-03-2120032007-03-21http://hdl.handle.net/2437/1367Szakdolgozatom a HTML (Hypertext Markup Language) leíró nyelv középiskolai tanításának lehetőségeiről szól. Mivel maga a HTML nyelv igen összetett, gyorsan fejlődik, változik, újabbnál-újabb lehetőségekkel bővül, s számos más alkalmazás felé is kitekintést nyújthat, ezért ezen témakör tanítását magasabb óraszámmal rendelkező osztályoknak, csoportoknak, illetve szakköri valamint fakultációs órákra ajánlanám! Szinte semmilyen előképzettséget nem igényel a nyelv elsajátítása, de nem árt, ha a tanulók otthonosan mozognak valamilyen egyszerűbb szövegszerkesztő program és valamilyen Böngésző program kezelésében, s az sem baj, ha egy kicsit kreatívak. Ugyanis véleményem szerint néhány alapvető „parancs” elsajátítása után már csak a fantáziájukat kell használni, s szinte nincs olyan elképzelés, amit ne lehetne megvalósítani a HTML nyelv segítségével! Mint már említettem a HTML nyelv minden „parancsának” megtanulása és begyakorlása elég sok időt venne igénybe ezért ebben a szakdolgozatban csak a legfontosabb és legnépszerűbb TAG-ek ismertetésére kerülne sor. Célunk az lehetne, hogy játékos eszközökkel, sok mintapéldán keresztül felkeltsük a gyerekek érdeklődését számítástechnika ezen ága felé is, és színes, fantáziadús példák segítségével „rávegyük” arra őket, hogy otthon is próbálgassák az egyes „parancsok” hatásait és jobbnál-jobb ötletekkel álljanak elő.1135487123 bytes3589110 bytesapplication/zipapplication/pdfhua HTML leíró nyelva HTML dokumentum szerkezetea dokumentum színeinek beállításaia betűtípusok és a sortörés beállításailisták készítése és formázásaképek beillesztéselinkek beillesztéének szabályaitáblázatok készítéseHTML lapok szerkesztésének tanítása a középiskolábanDEENK Témalista::Informatika::Információtechnológiaip