Harangi, BalázsKajuha, József András2025-02-222025-02-222023-11-29https://hdl.handle.net/2437/387462Ebben a szakdolgozatban egy 2D-s játék fejlesztését és Q-learning algoritmus alkalmazását vizsgáltam Python programozási nyelv és Pygame keretrendszer segítségével. A játék koncepciója egy intelligens ügynök irányításán alapult, amelynek a feladata az elkerülhető akadályok elkerülése és a célpont elérésének optimalizálása. A Q-learning alkalmazásával az ügynök képes tanulni a különböző állapotokhoz kapcsolódó optimális cselekvéseket, javítva ezzel a teljesítményét idővel. A dolgozat során részletesen elemeztem a fejlesztés során alkalmazott eszközöket és módszereket, különféle játékmechanikákat és kihívásokat különböző pályákon. Az implementált Q-learning algoritmus segítségével az ügynök képes volt fejlődni és adaptálódni a játék környezetéhez. A kutatásom során a 2D-s játékfejlesztés és a mesterséges intelligencia területén szerzett gyakorlati tapasztalatokat is bemutattam, és kritikailag értékeltem az alkalmazott eszközöket és módszereket. Az eredmények összegzése és a tanulságok levonása alapján rámutattam a projekt erősségeire és fejlesztési lehetőségeire a jövőbeli munka szempontjából.35hupythonq-learningAIAz Infinitrap mintájára készített játék hatékony teljesítése mesterséges intelligencia algoritmusok alkalmazásávalDEENK Témalista::InformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.