Várallyai, LászlóKollár, Erik Gábor2020-05-112020-05-112020-05-08http://hdl.handle.net/2437/286813Dolgozatom témaválasztásának egyik fő oka az volt, hogy fanatikusként régóta használója vagyok az online zeneboltoknak és streaming szolgáltatásoknak, másrészt pedig online zenei kiadó menedzselésében és a zenék értékesítésében több éves tapasztalatra tettem szert a Stellar Fountain Records nevezetű lemezkiadónknál való munkák során. Így mind vásárló, mind pedig eladó szemszögből sok információhoz jutottam az online zeneboltok működéséről is (pl: Beatport, iTunes, Bandcamp). Ezen ismeretek és az egyetemen tanultak, valamint a saját kutatások segítségével összegzem a zenei piac tulajdonságait, bemutatom a piacvezető cégek helyzetét. Az utóbbi 1-2 évtizedben az internet szerepe hatalmas mértékben megnőtt a mindennapjaink során. Az információ forrásának, az információ cseréjének és az adatnyerésnek elsődleges helyszínéve vált. Az értékesítés is nagy százalékban már online formában zajlik. A zenefogyasztás és zeneértékesítés területén is hasonlóan zajlott le a dolog, ennek alakulását és a napjainkban jelenlévő aktualitásokat vázolom fel a piacon.43hupiaconlinezenezeneértékesítészeneboltPiaci viszonyok az online zeneértékesítés terénMarket Conditions of Online Music SalesDEENK Témalista::Kultúratudomány