Molnár, AnikóFodor, Enikő2025-06-182025-06-182025-05-03https://hdl.handle.net/2437/393311A fogyasztói értékek vizsgálata kulcsfontosságú a sportturizmus mélyebb megértéséhez. A fogyasztók nem csupán gazdasági döntések alapján választanak úti célt vagy sporttevékenységet, hanem érzelmi, pszichológiai és szociális tényezők is befolyásolják választásaikat. A kutatásom célja, hogy feltárjam az aktív és passzív sportturizmus fogyasztói értékeit, és megvizsgálja, milyen tényezők befolyásolják a turisták döntéshozatalát. Az aktív sportturizmus alatt azokat az utazásokat értem, amelyek során a résztvevők sporttevékenységet folytatnak pl. síelés, túrázás stb, míg a passzív sportturizmus a sportesemények nézőként történő látogatására irányul pl. futballmérkőzés megtekintése. Mindezt marketing, turizmusmenedzsment, fogyasztói magatartás és a sportgazdaságtan összekapcsolásával fogom elvégezni annak érdekében, hogy átfogó képet kapja a sportturisták döntési mechanizmusairól. A dolgozat során különös figyelmet fordítok arra, hogy feltérképezzem az élménykereső motivációkat, az ár érték arány fontosságát, valamint a társadalmi kapcsolatok szerepét a sportturizmusban. A dolgozat további részeiben először bemutatom a sportturizmus elméleti hátterét, áttekintve annak történeti fejlődését, fogalmi kereteit és főbb típusait. Ezt követően részletesen elemzem az aktív és passzív sportturizmus közötti különbségeket és kapcsolódási pontokat. A harmadik fő egységben a fogyasztói értékek kapcsolódását vizsgálom meg a sportturizmus összefüggésében, különös tekintettel a funkcionális, emocionális, episztemikus, gazdasági és szociális értékek szerepére.70husportturizmusértékdimenziókPerval-modellFogyasztói értékdimenziók vizsgálata sportturizmus vonatkozásábanExamination of consumer value dimensions in relation to sports tourismKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.