Kőmíves, Péter MiklósBalogh, Bianka2023-05-112023-05-112023https://hdl.handle.net/2437/353041Szakdolgozatom középpontjában a kézműves vállalkozások állnak. A hátterük megismerése érdekében bemutattam és elemeztem a kreatív ipar gazdasági jelentőségét. Kérdőíves kutatásomat az Instagramon jelen lévő kézműves ékszerkészítő vállalkozások körében végeztem. Statisztikai módszerekkel vizsgáltam a kreativitási index, majd az Instagram követők számának összefüggéseit. Pozitív korrelációt fedeztem fel a kreativitási index és az emberi fejlettségi index, illetve a kreativitási index és a kreatív osztály aránya között. Az Instagram követők számára sem a vállalkozás kora, sem a vállalkozó anyanyelve nincs hatással. A kérdőívre érekzett válaszok kiértékelése beketintést nyújtott a kézműves ékszerkészítő vállalkozások működésébe.42hukreatív iparkézművessocial mediaA kreatív ipar bemutatása és a közösségi médiát használó kézműves vállalkozások működésének elemzésePresenting the creative industry and analyzing the handicraft businesses using social mediaDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vállalatgazdaságtan