2008-12-152008-12-159639350427http://hdl.handle.net/2437/64782Miféle társadalmi stratégiák fedezhetőek fel a reformkori Pozsony lakosságának iskoláztatási szokásai mögött? Mely igények követelték ki a nők középiskolai szintű képzésének megszervezését, és milyen útkeresések jellemezték ennek korai szakaszát? Hogyan alakult az egymásra következő reformok nyomán a középfokú oktatási intézmények társadalmi funkciója és arculata a két világháború között? Miképpen befolyásolta a diszkrimináció és az üldözés a zsidó diákok helyzetét a főváros középiskolai piacán, majd hogyan alakultak a vészkorszak túlélőinek pozíciói? Többek között ezekről a kérdésekről szólnak a kötetben összegyűjtött tanulmányok, amelyek a Fővárosi Levéltárban 2002-ben rendezett konferencia előadásain alapulnak.9639350427http://webpac.lib.unideb.hu:8082/WebPac/CorvinaWeb?action=cclfind&resultview=long&ccltext=idno+bibFSZ1054505bibFSZ1054505