Kondé Zoltánné Inántsy-Pap, JuditHajzer, Gábor Imre2021-05-112021-05-112021-04-14http://hdl.handle.net/2437/309354Jelen szakdolgozat vizsgálati fókuszában olyan kezdő középiskolás tanulók szerepelnek, akik matematikai nehézséggel küzdenek – többen már általános iskolában a szakszolgálat látókörébe kerültek diszkalkulia miatt, azonban gyakran előfordul, főleg egy megyeszékhelyi Városi Tagintézménynél, hogy a kistérségben felnövekvő gyermekek továbbtanulás céljából jönnek a középiskolákkal ellátott nagyvárosba, és csak ekkor jelentkeznek a matematika tantárgyi sikertelenségeik. Ez természetesen többféle módon magyarázható, de jelen szakdolgozatomban azokat a magyarázatokat teszem próbára, amely magyarázatokkal a közvetlen munkatársaim próbálták magyarázni a jelenséget. Szűkebben is azokat a magyarázatokat teszem vizsgálat tárgyává, amelyek elemzéséhez már rendelkezésre állnak az adatok, és amely adatok felvételéhez a jövőben sem kell többletmunkát végeznie a Pedagógiai Szakszolgálatoknak, hiszen ezek a mérőeszközök amúgy is a kötelező protokoll részei, csak nem ebből az aspektusból vannak felhasználva.55huWisc-IVdiszkalkuliaintelligenciaMatematikai nehézséggel küzdő középiskolás tanulók specifikus profilja a Wechsler-féle intelligenciatesztenDEENK Témalista::Pszichológia