Bonné Posztós, RékaKovács, István2021-05-102021-05-102021-05-10http://hdl.handle.net/2437/309148A 21. század elvárásai és a rendkívül gyors ütemben fejlődő digitális világ olyan kihívások elé állította a segítő szakmában elhelyezkedő munkavállalókat, különösen a pedagógusokat, amelyek megküzdésére széleskörű pedagógiai és módszertani eszköztár kell, hogy rendelkezésre álljon a tanár, tanító részére annak érdekében, hogy a lelki egészségét megőrizve, érzelmi egyensúlyát megtartva, az elszemélytelenedést megelőzve elkerülje a kiégéshez vezető utat. Nem könnyű feladat emberekkel foglalkozni nap, mint nap, hiszen egy jó pedagógus nem csupán tanít, de nevel is tanulókat, esetenként szülőket és kollégákat is, ezért nagyon fontos, hogy a pedagógus pályán töltött évek során a kiégést elkerülje, és mentálhigiénés egészségét megőrizve indítson el generációkat jövőjük megvalósítani kívánt céljai felé.41hukiégéslelki egészségpedagógusérzelmi kimerüléselszemélytelenedésteljesítménycsökkenéstöbbcélú köznevelési intézményKiégés, mint intézményi sajátosság a többcélú köznevelési intézményben foglalkoztatott pedagógusok körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány