Páskuné Kiss, JuditIlauszky, Gyöngyi Katalin2015-05-072015-05-072015http://hdl.handle.net/2437/212199Szakdolgozatomban a mentori munka egy speciális gyakorlati kommunikációs helyzetét, a mentorok és a gyakorlaton lévő hallgatók órák előtti, illetve órák utáni megbeszéléseit, mint célzott, segítő beszélgetéseket figyelem meg egy adott szempontrendszer szerint. Ezek részben matematikai módszerekkel mérhető és ábrázolható momentumok, részben személyes megfigyelésekre épülő empirikus vizsgálatok. A megfigyelések alkalmával nézem a mentori kommunikáció verbális és nonverbális elemei, valamint nézem, hogy hogyan hat a hallgatókra egy-egy mentori attitűd, kompetencia, illetve az elméletben megjelenő elvárások és lehetőségek, hogyan jelennek meg a gyakorlati mentori munkában. A mért adatokat összehasonlítom a személyes tapasztalataimmal, és olykor következtetéseket vonok le, és rámutatok egy-egy összefüggésre.50humentorálássegítő kommunikációempátiaA célzott segítő beszélgetés helye és hatása a mentori munkábanDEENK Témalista::Neveléstudomány